15. НОВЕМБАР

Дворана Нишког симфонијског оркестра, 20ч

СВЕЧАНО ЗАТВАРАЊЕ

Бојан Суђић, диригент
Милан Миладиновић, клавир

ПРОГРАМ

П. И. Чајковски: Концерт за клавир и оркестар бр.1, оп.23, б-мол

  • Allegro non troppo e molto maestoso – Allegro con spirito
  • Andantino semplice – Prestissimo – Tempo I
  • Allegro con fuoco – Molto meno mosso – Allegro vivo

П. И. Чајковски: Симфонија бр. 6, оп. 74, х-мол

  • Adagio – Allegro non troppo
  • Allegro con grazia
  • Allegro molto vivace
  • Adagio lamentoso

Бојан Суђић

ДИРИГЕНТ

Маестро Бојан Суђић, „водеће диригентско име у српској музици“ (Соња Маринковић, Београд), је редовни професор дириговања на Факултету музичке уметности у Београду. У богатој каријери је током две деценије заузимао позиције шефа диригента и уметничког директора Симфонијског оркестра и Хора РТС, те извршног директора Музичке продукције РТС, а пре тога и шефа диригента и генералног музичког директора Опере Народног позоришта у Београду, резиденцијалног диригента Краљевске опере у Стокхолму, те главног гостујућег диригента УНИМИ оркестра из Милана и сталног госта диригента Београдске филхармоније.

Током 18 година водио је Симфонијски оркестар Факултета музичке уметности у Београду, ансамбл који је својим редовним наступима дао значајан допринос музичком животу града. Од 2022. г. делује као оснивач и диригент Фестивалског оркестра и Хора Виртуози, који од самих почетака рада добија значајна признања стручне јавности и остварује бројне веома запажене наступе у земљи и региону.

Од победе на Југословенском такмичењу младих уметника у Загребу (касније такмичењу Ловро фон Матачић), 1989. године, професионална каријера маестра Бојана Суђића проширује се на Европу и Латинску Америку, где остварује сарадњу са бројним референтним оркестрима и хоровима.

Сарађивао је са ансамблима Хелсиншке (Финска), Новосибирске (Русија), Словеначке, Македонске филхармоније, са Београдском и Војвођанском филхармонијом, са Црногорским симфонијским оркестром, симфонијским оркестрима из Одензеа (Данска), Вестероса (Шведска), Туркуа (Финска), Клагенфурта (Аустрија), Алтенбурга (Немачка), РТВ оркестрима из Љубљане (Словенија), Загреба (Хрватска) и Софије (Бугарска), Будимпеште (Мађарска), Порто Алегреа (Бразил), Сантјаго де Чилеа, ансамблом ОФУНАМ-а из Мексика, са операма у Хелсинкију (Финска), Пловдиву (Бугарска) и Нижњем Новгороду (Русија), са Опером СНП из Новог Сада, Збором ХРТ (Хрватска), и бројним другим ансамблима.

Сарађивао је са најистакнутијим светским уметницима, међу којима су Максим Венгеров, Вадим Рјепин, Најџел Кенеди, Иво Погорелић, Денис Мацујев, Борис Березовски, Николај Лугански, Мишел Бероф, Шломо Минц, Емануел Паи, Пласидо Доминго, Ангела Георгиу, Томас Хемпсон, Брин Терфел, те са свим референтним домаћим музичарима. Своју професионалну каријеру изградио је на изузетно широком репертоару симфонијске, хорске, оперске и балетске музике.

Први је у српској музици остварио интегрална извођења и снимке ремек дела српске музичке традиције, попут Охридске легенде Стевана Христића, духовних дела Корнелија Станковића, Стевана Мокрањца, Марка Тајчевића и бројних других. Изводећи композиције попут Осме симфоније Густава Малера, Берлиозовог и Вердијевог Реквијема, Орфове Кармине Буране, дириговао је и ансамблима од преко 500 музичара на сцени. Наступао је пред аудиторијумом од више хиљада људи, у мисији популаризације уметничке музике и њеног приближавања широј публици.

Маестро Суђић је посебно посвећен промоцији савремене музике. Дириговао је премијерна извођења бројних дела домаћих и светских композитора, од којих су му многа била и посвећена. Посебно је окренут промоцији најбољих младих уметника, дајући им значајно место у оквиру посебних циклуса концерата. Маестро Бојан Суђић  је од 2018. г. уметнички директор најзначајнијег српског фестивала уметничке музике БЕМУС-а, деловао је и као уметнички селектор музичких фестивала у Будви и Бару (Црна Гора).

Домаћа стручна критика истиче Суђићеву перфекцију и оригиналност интерпретација (Соња Маринковић, Београд), а критичар из Финске између осталог је истакао: „Он је природни таленат са изузетним стилом и са једном од најлепших техника које сам икада видео“ (Матс Лиљерос, Хувудстадсбладет, Хелсинки).

Наступао је са: Нишким симфонијским оркестром, Новосадским камерним оркестром, Оркестром Академије уметности из Новог Сада, Војвођанском филхармонијом,  Израелским симфонијским оркестром. Наступао је са диригентима: Анатолијем Новицким, Бундит Унгрангсе, Клаудио Вандели, Андреј Бурсаћ, Менди Родан, Волфганг Цајпек, Весна Шоуц.

Сарађивао је у камерним ансамблима са: Александром Тасићем, Драганом Ђорђевићем, Мајом Богдановић, Дејаном  Млађеновићем, Драганом  Југовић дел Монако, Марином Милић, Гудачким квартетом ТАЈЈ, Марком Јосифоским, Робертом Лакатошем, Марком Милетићем…

Снимао је за РТС, ТВ и радио Нови Сад, РТВ, Радио Ниш, Нишку телевизију, ТВ5, Грчку државну телевизију ЕРТ3, Израелску телевизију и Холандску државну телевизију.

Његови студенти добитници су преко 80 награда на међународним такмичењима.

Милан Миладиновић

КЛАВИР

Милан Миладиновић је ванредни професор на предметима Клавир и Историја клавирског извођаштва и шеф Катедре за клавир на АУНС. Средњу музичку школу завршио је у Нишу у класи проф. Боривоја Младеновића. Редовне и магистарске студије клавира завршио је на Академији уметности у Новом Саду у класи проф. Светлане Богино. Дипломирао је клавир и на Univesität der Künste у Берлину у класи проф. Фабио Бидинија и докторирао на ФМУ у Београду под менторством проф. Александра Сердара.

Похађао је мајсторске курсеве  клавира код многих врхунских пијаниста и педагога:

Наум Штаркман, Владимир Фелтсман, Александар Слободијаник, Јефим Бронфман, Константин Богино, Етери Анђапаридзе, Емануел Красовски, Оксана Јаблонскаја, Еарл Вајд, Дмитри Башкиров, Николај Петров, Лесли Хауард…

Учествовао је на престижним музичким фестивалима: Piano Summer in New Paltz (SAD), International Sommer Academie Prag-Budapest-Wien (Austrija), International Keyboard Institute and festival New York, (САД) Будва град театар, НИМУС, НОМУС, БЕМУС, АФЕСТ.

Добитник је стипендија: Краљевског дома Карађорђевића, стипендије Краљевине Норвешке, стипендија Јамаха. Такође, добитник је и престижне немачке стипендије ДААД. Лауреат је бројних међународних и домаћих такмичења.

Поред честих наступа у најзначајнијим дворанама у Србији и Црној Гори наступао је и у Италији, Аустрији, Енглеској, Португалу, Немачкој, Русији, САД-у, Норвешкој, Исланду, Грчкој, Израелу, Холандији и Бразилу. Често држи и реситале – предавања на српском и енглеском језику.